Välkommen!


Varmt välkommen till en nykläckt blogg som jag valt att kalla EcoAwareness!

Namnet hoppas jag säger en hel del om vad bloggen ska handla om; medvetande kring ekosystemet Jorden.

Jag kommer att skriva om allt möjligt som har att göra med människans relation till resten av naturen, exempelvis om människans livsstil och de problem den medför. Ekofilosofi är något som denna blogg är starkt inspererad av. På Wikipedia står det så här om ekofilosofi: "Ekofilosofi undersöker frågor som berör människan och naturen ur ett ekologiskt och filosofiskt perspektiv".

Jag som håller i bloggen heter Miria, är 26 år och bor "på landet" i Norrland. Jag studerar biologi/ekologi på universitetet och har också läst en del kurser som specifikt berör relationen mellan natur och människa.

Min förhoppning är att bloggen kan få några besökare så att det kan komma till lite diskussioner. Utan dialog kommer vi ingenstans!

Kommentarer
Postat av: mum

Vad spännande att få följa dina tankar i en ny blogg:)

7T

2011-04-18 @ 15:57:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0