Livskvalitet


Jag kommenterade ett inlägg på bloggen http://inga.blogg.se/ där det stod ett citat som handlade om att man kan få ekonomisk ersättning för ett rovdjurstaget tamdjur, men hur ska man kunna få den försämrade livskvaliteten ersatt?

Jag kände då starkt (och kommenterade på bloggen) att det gäller väl även mig, som känner att min livskvalitet kraftigt sänks av att leva i en miljö där det vilda inte får utrymme utan tämjs eller trängs undan, i en artificiell miljö där människan manipulerar och kontrollerar det allra mesta, i en strikt och ogästvänlig miljö där de som är annorlunda, och skiljer sig från den snäva normen, inte är välkomna...

Jag är ärlig när jag säger att om det blir värre och inte förbättras, så vill jag inte vara kvar här. Då måste jag leta mig till en mer harmonisk och vänskaplig plats där respekten, kärleken och förståelsen är större.

Kommentarer
Postat av: mum

Så väl genomtänkt din kommentar är, det känns som ett lugnt, sakligt och djupt övervägt inlägg

2011-04-19 @ 13:46:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0